Olivy - Stredomorská 'superpotravina'

19.11.2018

 

Že ich nejete, pretože sa od nich priberá? Nie len, že tomu tak nie je, ale takisto sa ukracujete o zdroj zdravých tukov zo stredozemnej oblasti. O tejto „superfood“ potravine, ktorej sa hovorí aj zelené perly sa dočítate práve tu:

 

NEPRIBERÁ SA Z NICH

Olivy a olivový olej boli vždy hlavným zdrojom zdravých tukov a hviezdnym jedlom stredomorskej kuchyne. Tuky sú absolútne nevyhnutné v rámci zdravého životného štýlu a optimálnej stravy. Lipidy vám pomôžu cítiť sa spokojní, sú nevyhnutné pre správne fungovanie nervového systému, pokožky a kardiovaskulárneho systému, okrem toho pomáhajú pri tvorbe a vylučovaní hormónov v krvnom obehu a slúžia ako transport vitamínov A, D, E a K.

 

ZNIŽUJÚ CHOLESTEROL

Hoci ich obsah v kalóriách a tukoch by mohol byť považovaný za vysoký, je pravda, že sú ideálne, pokiaľ ide o zníženie vysokých hladín cholesterolu, vďaka tomu, že chránia pred oxidáciou zlého cholesterolu. Zabraňujú jeho stvrdnutiu a akumulácii v artériách. Sú ideálnym pokrmom na prevenciu / ochranu pred kardiovaskulárnymi ochoreniami. Okrem toho obsahujú kyselinu olejovú, ktorá priaznivo pôsobí na naše srdiečko.

 

MINERÁLY A VITAMÍNY

Olivy sú jedným z plodov s najväčším množstvom minerálov na planéte. Sú obzvlášť bohaté na vodu, ale aj vitamíny (A, E a B), minerály (fosfor, jód, draslík, horčík a vápnik) a antioxidanty. Okrem toho sú jedným z najlepších zdrojov vitamínu E, ktorý je mimoriadne silný antioxidant v boji proti voľným radikálom, predčasnému starnutiu a oxidácii organizmu.

 

EFEKT NASÝTENIA

Je to potravina, ktorá vás nasýti a pomôže udržať si váhu, pretože obsahuje menej kalórií, než si myslíte. Vysoký príjem vlákniny olív, ktoré sa podávajú ako predjedlo, pomáha kontrolovať hlad najzdravším možným spôsobom.

 

VLÁKNINA A ŽELEZO

Vďaka vysokému obsahu vlákniny pomáha pri zápche a zlepšuje gastrointestinálne prostredie. Okrem toho olivy obsahujú veľa železa, ktoré pomáha predchádzať problémom s anémiou a zlepšuje ju.

 

SKRÁŠĽUJÚ

Olivy obsahujú veľké množstvo antioxidantov, medzi ktorými sú napríklad oleuropeín, hydroxytyrosol, tyrozol, kyselina oleonová a quercetín, čo je jeden z kľúčových potravín pre krásu.

 

IDEÁLNA PORCIA

Mali by sa konzumovať ako všetko, s mierou a ako súčasť vyváženej stravy. Ideálna porcia sa rovná 5-7 olivám denne. Nie je to ani o konzumácii 2 plechoviek olív každý deň. A olivový olej? Je úžasné a je vynikajúci na prípravu šalátov a jedál, ktoré sa varia prí nízkych teplotách. Nesmieme však zabúdať, že olej je šťava z olív, vďaka čomu má veľmi vysokú koncentráciu kalórií. Na dochucovanie šalátov je teda lepšie používať iné potraviny ako, je citrón, jablkový ocot, tamari, bylinky a len lyžičku olivového oleja.

 

Zdroj: Elle España: Aceitunas, la 'superfood' mediterránea

 

 

 

Zdieľaj na Facebooku
Please reload

Najnovšie

28.03.2019

Please reload

Archív
Please reload

Tagy